NEMZETI KÖZSZOLGÁLATI EGYETEM
RENDÉSZETTUDOMÁNYI KAR

Polgárőrök 15. közlekedésbiztonsági versenye

19 megye, 38 versenyzője mérte össze tudását a XV. Ludrovszky Gyula Polgárőr Közlekedésbiztonsági Verseny országos döntőjén, amelyet a BRFK Fővárosi Balesetmegelőzési Bizottsága karunk Közbiztonsági Tanszéke közreműködésével szervezett.

A döntőnek az elmúlt évekhez hasonlóan, a Magyar Autóklub közlekedéstechnikai centruma adott otthont. A rendezvényt Berzai Zsolt r. alezredes, az ORFK Balesetmegelőzési osztályának vezetője, Ruszó László r. ezredes a BRFK Közlekedésrendészeti főosztályának vezetője, és Major Róbert r. ezredes, karunk Közbiztonsági tanszékvezetője társaságában Pausz Ferenc, az OPSZ közlekedési alelnöke nyitotta meg, köszöntve az ország minden részéről érkezett polgárőröket. Beszédében külön kiemelve, hogy a versenyzésen túl, a közösen töltött nap mellett a szakmaiság, felkészültség mennyire fontos a polgárőrök számára, hisz mindez a hétköznapok önként vállalt feladatellátását is javítja. „Most minden jelenlévő számot adhat elméleti és gyakorlati tudásáról és a legjobbak értékes jutalomban is részesülnek.” A Budapesti Rendőr-főkapitányság munkatársai, a rendezvény főszervezőiként ezúttal sem voltak híján a versenyzők közlekedési ismereteit, szakmai hozzáértését próbára tevő fondorlatos feladatoknak. Az elméleti feladatok írásbeli tesztsorát a már hagyományosnak számító szimulátoros versenyállomás követte, ahol a virtuális valóság segítségével kellett vezetéstechnikai feladatokat megoldani az indulóknak, akik egyéniben, és csapatban is versenyeztek egymással.
A valódi gyakorlati elemek mindezek után következtek, hiszen egy igen kemény ügyességi pályán kellett megmutatni a csapatoknak mit tudnak a volán mögött. A Magyar Autóklub pályáján a szlalom mellett a hátramenetet, a szűk helyeken való manőverezést is tartalmazta a feladatsor, ahol talán a legnehezebb, a rántópados szakasz volt, amelyen nagyon nehéz megzabolázni az elszabadult járművet.
A szakmai elméletet szintén gyakorlatban is be kellett mutatniuk a versenyzőknek. A szimulált baleseti helyzetben egy segédmotoros kerékpárt vezető hölgynek ütközött egy autós, aki igen gyanúsan kezdett el viselkedni a polgárőrök megérkezésekor. A feladat nem volt könnyű, hiszen a pályabírók sok nehezítő körülményt tettek a feladatba. Eszerint például még a járőrautónak is lába kélt …
A kemény versenynap vége szoros eredményeket hozott: a legjobb elmélet – Marekkel Tibor, a legjobb gyakorlat – Barcza László, egyéni győztes – Barcza László, a csapatverseny győztese – Budapest (Balogh Noémi, Montskó László)

Szöveg: OPSZ.hu, Deák József

Fotó: Sebestyén Jenő