Az RTK Rendészeti Vezetéstudományi Tanszék és a HHK Katonai Vezetéstudományi és Közismereti Tanszék konferenciát szervezett a Magyar Rendészettudományi Társaság támogatásával A vezetéselméleti képzés oktatásának helyzete az NKE képzéseiben címmel, melyen a Rendészettudományi Kar, valamint a Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar oktatói, kutatói tartottak előadásokat.
Kovács Gábor r. vezérőrnagy, az RTK dékánja előadásában a vezetéselméleti szemináriumok levezetésének jó gyakorlatát ismertette. A professzor többek között beszélt arról is, hogy olyan új gyakorlati módszereket vezettek be a Vezetéselmélet tantárgy szemináriumi foglalkozásain, mint a gyakorlati példatár alkalmazása, vagy a digitális oktatás részét képező MOODLE rendszer teszt űrlapjainak kitöltése.
Dragon Sándor r. ezredes a Rendészeti vezetéselmélet tantárgy gyakorlati levezetésének mozzanatait ismertette, míg Kovács István r. őrnagy a Közös Közszolgálati Gyakorlat, egyetemi közös modul együttműködési rendszeréről tartott előadást, amely a biztonsági összetevőire tekintettel tartalmazott kitekintést is.
Ujházy László ezredes, a Katonai Vezetéstudományi és Közismereti Tanszék vezetője a honvéd vezetéselméleti tárgyak elhelyezkedését ismertette a képzés rendszerében, amely nemcsak az alapképzésben, hanem különböző továbbképzésekben, mint például a honvéd vezérkari képzés szintjén is meghatározó, centrális tárgyak egyikét jelenti.
Balla Tibor ezredes, kutatóprofesszor az archontológiai kutatások jelentőségéről beszélt. Karlovitz János egyetemi docens és Szabó László tudományos főmunkatárs saját kutatási eredményeit ismertette, így betekintést nyerhettünk a tantárgyi tematikák összehasonlításának módszertanába, és az új vezető személyiségjegyeinek ismertetésébe is.
A műhelybeszélgetéseken elhangzott előadásokból tanulmánykötet készül.
Szöveg: Kovács István, Nagy-Tóth Nikolett Ágnes
Fotó: Bodó Pál