A University of Novi Sad intézményében tartott előadást Barnucz Nóra, Kovács Éva és Ürmösné Simon Gabriella az RTK Idegennyelvi és Szaknyelvi Lektorátusáról Czékmán Balázs (IKT MasterMinds kutatócsoport) társelőadóval, a „Changing Paradigms in Education and Science” című nemzetközi konferencián. Az előadók az online oktatás és a paradigmaváltás kapcsán tartottak előadást egy hibrid kutatásról, melyet a távolléti oktatás, hallgatói és oktatói survey kutatásból szűrtek le, valamint ajánlásokat is megfogalmaztak egy elvárható netikett tekintetében. Emellett a szituatív tanulás és a konstruktivista pedagógia szemszögéből, az osztálytermi kiterjesztett valóság alkalmazásának kutatása is bemutatásra került a konferencián. A kiterjesztett valóság (AR) oktatáskutatása egyre nagyobb figyelmet kapott az utóbbi két évtizedben külföldön és hazánkban egyaránt. Az AR tanulást támogató hatása a szituatív és a konstruktivista tanulás elméletén alapszik. Az AR jól illeszkedik az említett elméletekhez, mivel a tanulót egy valós fizikai és társadalmi kontextusba helyezi el, miközben irányítja, segíti és megkönnyíti a tanulási folyamatot. A kutatással az a cél, hogy feltérképezzék, az AR-es tanórákon hogyan jelent meg a szituatív tanulás, valamint a konstruktív pedagógia eszközei milyen módon kerültek beépítésre a pedagógiai-módszertani folyamatba. Az RTK Lektorátusának oktatói az ICT in Education and International Methodological Conference szekciójában prezentálhatták az említett két kutatást. Az előadók online tananyagfejlesztőkkel és E-learning szakemberekkel is találkoztak, valamint olyan témákba is betekintést nyertek, mint a gamifikálás, a digitalizációs folyamatok, az inkluzív oktatás, a diák parlament, a katalán nyelvi jogok és az oktatáspolitika, az élethosszig tartó tanulás, digitális hibrid illusztrációk, pályaszocializáció, drámapedagógia, projektalapú oktatás vagy a Poliuniverzum oktatási eszköze.
Szöveg: Ürmösné Simon Gabriella, Barnucz Nóra, Nagy-Tóth Nikolett Ágnes
Fotó: Idegennyelvi és Szaknyelvi Lektorátus